وتک-قفل کردن پوشه و یا درایو های هارد دیسک
نوشته شده توسط : خالد پنجشيري

وبلاگ ترفندهای کامپیوتر-قفل کردن پوشه و یا درایو های هارد دیسک

گاهی اوقات میخواهیم رایانه شخصی خود را در اختیار دوستان و کسانی که نیاز دارند ،قرار دهیم ولی در رایانه یکسری اطلاعات و داده های مهم و شخصی را نگهداری میکنیم خوب حالا چکنیم که در هنگام روشن شدن سیستم توسط شخص دیگری ،داده های شخصی و مهم ما برای او به نمایش گذاشته نشود؟

شاید فکر بیشتر شما اینگونه باشد که از یکسری نرم افزار های قفل گذار استفاده کنیم !

شاید نظر شما درست باشد ولی این کار هزینه دارد و همچنین اگر نرم ازافزار در دسترس نباشد نمی توان این نوع قفل گذاری را انجام داد.

ولی راه حل اینگونه است:

پوشه یا درایو مورد نظر را پیدا میکنیم ،روی آن یک کلیک چپ میزنیم تا هایلایت را نشانه روی شود کلید ALT را میفشاریم کلید T و سپس O  را میزنیم به دین گونه ALT+T+O   حالا وارد پنجره فولدر آپشن میشویم از تب های بالا روی View میرویم و تیک گزینه

Use simple File sharing (Recommended)  را بر میداریم.

خوب دو سوم کار پیشرفته همینک پوشه مورد نظر را انتخاب میکنیم و به قسمت Properties  میرویم و از تب های بالا Security را انتخاب میکنیم ، درقسمت Group or User name   نام کاربر را Administrator (User nameadministartor) انتخاب میکنیم و در قسمت Permission for Administrator روی قسمت Deny   اولین مربع یا تیکخور را انتخاب کنیدبه گونه ای که تمام تیک های زیری انتخاب شوند و Yes  را انتخاب میکنیم سپس گزینه Ok   را انتخاب میکنیم.

به همین سادگی تمامی داده های داخل پوشه و یا درایو شما قفل خواهند شد.به طوری که به هیچ وجه قابل باز شدن نیست.

 

 

نحوه باز کردن و شناخت اینگونه قفل ها :

در هنگام اجرای این گونه فایل ها با اخطار بعد از آدرس پوشه یا درایو اینگونه  نوشته شده "…:  Is not Accessible."  و در خط دوم میخوانید  "َAccess in denied" مواجه خواهید شد .

برای رفع این مشکل و بسته به نوع و تعداد فایل ها در انتقال و باز شدن میتوانید از روش ذیل استفاده نمائید.

روی فایل یا درایو مورد نظر کلیک راست نموده و Properties   را انتخاب کنید روی قسمت Security کلیک کنید روی کلید Advanced کلیک کنید تب owner  را انتخاب نمائید و  Administrator (User nameadministartor) انتخاب میکنیم و

 تیک Replace owner on subcontainers and Object  را بزنید و سپس ok  و Yes را بزنید  همینک درایو یا پوشه و فولدر شما باز شده است.

 

          با تشکر

            وتک

وبلاگ ترفندهای کامپیوتر

 





:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 18 / 7 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: