ماجرایی خواندنی از پیدا شدن یك شهید
نوشته شده توسط : خالد پنجشيري
فارس: آن روز صبح، كسىكه زیارت عاشورا مى خواند، توسلى پیدا كرد به امام رضا(ع). مى خواند و همهزار زار گریه مى كردیم. در میان مداحى، از امام رضا طلب كرد كه دست ما راخالى برنگرداند، ما كه در این دنیا همه خواسته و خواهشمان فقط باز گرداناین شهدا به آغوش خانواده هایشان است.

اوایل سال 72 بود و گرماى فكه. در منطقهعملیاتى والفجر مقدماتى، بین كانال اول و دوم، مشغول كار بودیم. چند روزىمى شد كه شهید پیدا نكرده بودیم. هر روز صبح زیارت عاشورا مى خواندیم وكار را شروع مى كردیم. گره و مشكل كار را در خود مى جستیم. مطمئن بودیم درتوسل هایمان اشكالى وجود دارد.

آن روز صبح، كسى كه زیارت عاشورا مىخواند، توسلى پیدا كرد به امام رضا(ع). شروع كرد به ذكر مصائب امام هشتم وكرامات او. مى خواند و همه زار زار گریه مى كردیم. در میان مداحى، از امامرضا طلب كرد كه دست ما را خالى برنگرداند، ما كه در این دنیا همه خواسته وخواهشمان فقط باز گردان این شهدا به آغوش خانواده هایشان است و...

هنگام غروب بود و دم تعطیل كردن كار وبرگشتن به مقر. دیگر داشتیم ناامید مى شدیم. خورشید مى رفت تا پشت تپهماهورهاى روبه رو پنهان شود. آخرین بیل ها كه در زمین فرو رفت، تكه اىلباس توجهمان را جلب كرد. همه سراسیمه خود را به آنجا رساندند. با احترامو قداست، شهید را از خاك در آوردیم. روزى اى بود كه آن روز نصیبمان شدهبود. شهیدى آرام خفته به خاك. یكى از جیب هاى پیراهن نظامى اش را كه بازكردیم تا كارت شناسایى و مداركش را خارج كنیم، در كمال حیرت و ناباورى،دیدیم كه یك آینه كوچك، كه پشت آن تصویرى نقاشى از تمثال امام رضا(ع) نقشبسته، به چشم مى خورد. از آن آینه هایى كه در مشهد، اطراف ضریح مطهر مىفروشند. گریه مان درآمد. همه اشك مى ریختند. جالب تر و سوزناكتر از همهزمانى بود كه از روى كارت شناسایى اش فهمیدیم نامش "سید رضا " است. شور وحال عجیبى بر بچه ها حكمفرما شد. ذكر صلوات و جارى اشك، كمترین چیزى بود.

شهید را كه به شهرستان ورامین بردند، بچهها رفتند پهلوى مادرش تا سرّ این مسئله را دریابند. مادر بدون اینكهاطلاعى از این امر داشته باشد، گفت:
"پسر من علاقه و ارادت خاصى به حضرت امام رضا(ع) داشت... ".

*از خاطرات برادران تفحص



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 6 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: