تكاپوی ویژه غرب برای جلوگیری از ششمین پیروزی منطق ایرانی در نیویورك؛
نوشته شده توسط : خالد پنجشيري
تكاپوی ویژه غرب برای جلوگیری از ششمین پیروزی منطق ایرانی در نیویورك؛
چگونه بازیچه احمدی نژاد نشویم

پنج سفر قبلی دكتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به نیویورك و بازتاب‌های مختلف اظهارنظرهای او كهتقریباً در تمام این موارد تحلیلگران و ناظران سیاسی، از وی به‌عنوانپیروز و برنده میدان نیویورك یاد كرده‌اند، موجب شده است تا در آستانهششمین سفر، تشكلی به‌نام "کمپین بین المللی برای حقوق بشر ایران" كه اعضایآن عمدتاً خبرنگاران ایرانی فراری هستند، به نسخه‌نویسی برای خبرنگارانامریكایی بپردازند و به قول خود مانع از آن شوند كه این خبرنگاران  بازیچهاحمدی‌نژاد شوند.

به گزارش رجانیوز، باربارا اسلاوینخبرنگار معروف امریكایی كه تمركز ویژه‌ای بر روی مسائل ایران دارد،بخش‌هایی از این راه‌های در بازی احمدی‌نژاد نیفتادن! را با همین عنوان درنشریه استراتژیك فارین پالیسی (foreign policy) منتشر كرده است.

وی می‌نویسد: کمپین بین‌المللی برای حقوقبشر ایران پیش از سفر امسال احمدی نژاد راهنمای مطبوعاتی را با سوالاتپیشنهادی برای مقابله با کلی‌گویی های احمدی نژاد تهیه کرده است. محموداحمدی نژاد هفته آینده برای گشایش مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک میاید.

این خبرنگار امریكایی ادعا می‌كند كه اگرگذشته راهنمای آینده باشد، او تلاش خواهد کرد از مطبوعات امریکا به عنوانوسیله ای برای منحرف کردن اذهان از جایگاه متزلزل خود در داخل استفاده کند.

اسلاوین كه خود نیز جزو خبرنگاران مقهوردر مصاحبه با دكتر احمدی‌نژاد است، ناراحتی خود را اینگونه ابراز می‌كند:رئیس جمهور ایران از سال 2005 که اولین بار به این سمت انتخاب شد، ترجیحداده است حتی در برابر باتجربه ترین مصاحبه کنندگان از پاسخگویی به سوالاتطفره برود. او نوعا سوالات را با سوال پاسخ می دهد و انتقادها را باانتقاد از امریکا و اسرائیل دفع می کند. احمدی نژاد در سفر قبلی تاکید کردایران انتخابات واقعی دارد. این ادعا به رغم شواهد بسیاری كه در رد اینمسئله وجود دارد(؟!) ذکر شد و اینکه اقتصاد ایران برخلاف اقتصاد امریکا بامشکلات جدی روبرو نیست.






:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 6 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: