سخنان احمدی‌نژاد در بدو ورود به امریکا
نوشته شده توسط : خالد پنجشيري
رئیس جمهور کشورمان گفت : سازمان ملل باید ظرفیت لازم برای پیشرفت همه ملت ها ، دولت ها و مشارکت همگان در اداره جهان را فراهم کند. 
به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک،احمدی نژاد در بدو ورود به نیویورک با اشاره به هفتمین سفر خود به نیویورکگفت سازمان ملل مرکز مدیریت جهانی است و باید همه امور جهانی در ابعادگوناگون از این مرکز مدیریت شود.
 
وی مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ازنظر ابعاد جهانی آن بسیار مهم خواند و گفت روشن است که ملت ایران که دارایپیام، اندیشه و روش های انسانی متعالی برای مدیریت جهان است باید در اینمجمع حضور فعال و اثر گذار داشته باشد.
 
احمدی نژاد تاکید کرد انتظار ما ازسازمان ملل متحد این است که نقش واقعی و درست خود را ایفا کند و فرصت هارا بصورت عادلانه میان همه ملت ها و دولت ها توزیع کند تا همه بتوانند دراداره امور جهان سهیم باشند.
 
رئیس جمهور گفت برقراری عدالت و امنیت واقعی جز با مشارکت جهانی امکان پذیر نیست.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی دربارهسفرش به سوریه گفت روابط با سوریه صمیمانه و در مسائل منطقه ای راهبردیاست و ما در تصمیم گیری های مهم با یکدیگر مشورت می کنیم.
 
وی افزود لازم بود مشورت ها با دمشق در مسائل جدید از جمله مسئله لبنان ، فلسطین و تشکیل دولت جدید در عراق کامل شود.
 
رئیس جمهور درباره سفرش به الجزایر نیزگفت روابط ایران و الجزایر دوستانه وصمیمی و مشورت های مستمر تهران و الجزیره ادامه دارد.
 
رئیس جمهوری کشورمان به سفر جدیدعبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر به تهران اشاره کرد و گفت ما دراین گفتگوها روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی را پیگیری میکنیم.
 
نخستین برنامه رئیس جمهور کشورمان درنیویورک مصاحبه با یکی از شبکه های خبری پرمخاطب آمریکائی خواهد بود و صبحیکشنبه به وقت محلی نیز آقای احمدی نژاد با بان کی مون دیدار خواهد کرد.




:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 29 / 6 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: