مسيحيت در شهرهاي مختلف افغانستان
نوشته شده توسط : خالد پنجشيري

فعاليت هاي مولانا خيرشاهي مرد بزرگ و خدمتگار اسلام از اهل سنت ايران


مولانا خيرشاهي به خاطري خدمت به اسلام و به اهل سنت از طرف جمهوري اسلامي  که خودرا اسلام ناب مينامد به مدت 5 سال به زندان محکوم شده است . مثل حضرت يوسف که به خاطري زنانکردن با زليخا 7  سال را در زندان گزراند.

مولانا خيرشاهي از روستاهاي صلح آباد و در خانواده اي مذهبي متولّد شدند ، پدر ايشان امام جماعت مسجد روستا بودند و در آنجا فعاليتهاي مذهبي داشتند و در سن 6 ماهگي از آغوش گرم مادر محروم شدند و تحت سرپرستي پدرشان قرار گرفتند ، دوران تحصيلات ابتدايي را در همان روستا به پايان رساندند


 از آنجايي كه پدر ايشان به علوم ديني علاقه‌ي شديدي داشتند وي را در سن 12 سالگي به حوزه‌ي صلح آباد (كه درآن زمان مديريت مدرسه به عهده‌ي مولانا محي الدين بود) فرستادند . مولانا مدّت چهار سال در مدرسه‌ي صلح آباد بودند و بعد از اينكه مدرسه از طرف دولت بسته شد ، براي تكميل دروس به شهر حافظان قرآن زاهدان سفر كردند و بمدت 1 سال در دارالعلوم زاهدان به تحصيل علوم پرداختند و بعد از آن به دليل فشارهايي كه برايشان بود رهسپار كوه وَن[1] شدند و در خدمت استاد بزرگ مجاهد نستوه ،

متفكر روشن ضمير حضرت شيخ التفسير مولانا محمدعمر سربازي رحمه الله زانوي تلمذ و شاگردي زدند و 4 سال هم در مدرسه‌ي منبع العلوم كوه ون ماندگار شدند و در آنجا سخنراني هاي متعددي را در مدرسه و روستا ارائه دادند به طوري كه مورد تشويق اساتيد قرار گرفتند و نهايتاً در سن 21 سالگي در سال 1379  از مدرسه منبع العلوم كوه وَن فارغ التحصيل شدند و بعد از آن به خراسان برگشتند و در همان روزها بود كه امام جمعه و جماعت مسجد النبي تاجرآباد مشهد از امامت استعفاء داده بودند .

آنكس عاشق است ازجان نترسد

                         يقين از  بند  و  از  زندان  نترسد

دل  عاشق   بود  گر گ   گرسنه

                        كه از هي هي چوپان نترسد

بي گناهي كم گناهي نيست در ديوان عشق

              يوسف در دامان پاكش رو به زندان مي رود

مي رسد مردي كه شمشير غلامان بشكند

                             ديده ام از روزن ديوار زندان شما


گرايشي جواناني از اسلام بي خبر به دين فسخ شده اي مسيحيت در شهرهاي مختلف افغانستان بلاخصوص در کابل


 

در حالي كه افغانستان محلي براي تاخت و تاز نيروهاي خارجي شده است و سردمداران مملكت مشغول و سرگرم كارهاي خود هستند و در اين بحبوحه تبليغاتي كشورهاي غربي كه به بهانه كمك به افغانستان، دفاع از مردم، حقوق بشر، ايجاد امنيت و زندگي خوب براي افغان‏ها، و هر از گاهي اخباري كه صداي بوق آن گوش هر شنونده‏اي را كر مي كند كه مي گويد غرب چند ميليون دالر و اين تعداد نيروي پليس و ... براي كمك به افغانستان واريز و اعزام كرده است. و مردم نيز با اين وعده ها دلخوش و خوشبين به روزهاي آينده هر روز را با اميد پشت سر مي گذارند. عده‏اي از همين مدافعان غربي ما بسيار زيركانه و خاموش در گوشه و كنار و جاي جاي اين كشور شهيد پرور و زخم خورده مشغول عمليات هاي بسيار مخوف و خطرناك هستند. آري آنها از اين فرصت استفاده كرده و آن روي ديگر سكه را ضرب مي كنند و اين چيزي نيست جز گرفتن ايمان و اعتقاد جوانان اين مرز و بوم. غول بزرگ و مخوف مسيحيت دست به كار شده است تا ريشه اي وارد عمل شود اما دريغ از كمي هوشياري،انگار در اين شلوغي و سر و صدا هيچ كس بيدار نيست جز آنان...

 

وحيد عمر گفت: رئيس جمهور پرونده مؤسساتي که مردم را تشويق به مسيحيت کرده‏ اند در حال پيگيري است و قطعا از فعاليت آن ها در اين راستا جلوگيري به عمل خواهد آمد.
وحيدعمر افزود: حامد كرزي،  روز گذشته با وزير داخله و رئيس عمومي امنيت ملي در اين ارتباط گفت‏وگو کرد.

وي افزود که حکومت در اين مورد با جديت تمام، برخورد خواهد كرد و در آينده‏ي نزديک مردم شاهد اقدمات اساسي حکومت در رابطه با جلوگيري از اين پديده خواهند بود.

غربي‌ها سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده‌اي را براي دور كردن جوانان افغان از هويت اسلامي خود آغاز كرده و بدين منظور ده‌ها كليسا در ولايت‌هاي مختلف افغانستان داير كرده‌اند. دموكراسي به سبك غربي كه ارمغان حضور كشورهاي غربي در افغانستان است، تبعات ناگواري را بر پيكره كشوري كه 99 في‏صد از جمعيت آن مسلمان هستند، وارد كرده است.
خيزش آرام مربيان مسيحي در ميان اقشار مختلف مردم مسلمان افغانستان به ويژه دانشجويان


مسلمان شدن چند كشور اروپاي تا سال 2050 


تا سال 2025 از هر پنج نفر فرانسوي يك نفر مسلمان خواهد بود وآماررشد جمعيت اگر به هــمين منوال ادامه يابد ، فرانسه تا چهل سال ديگر به يك كشور اسلامي تبديل خواهد شد .
خبرگزاري ابنا در گزارشي مدعي شد ، كارشناسان آمار، با مقايسه رشد دو جــــمعيت مـــسلمان ومـــسيحي در فرانسه ، به اين نتيجه رسيده اند كه اين كشور ،حداكثر تا چهل سال آينده به كشوري با اكثريت جمعيت مسلمان تبديل خواهد شد.
بنا بر اين گزارش ، ميانگين تعداد اعضاي هر خانواده فرانسوي الاصــــل در فرانـــسه 1.8 نفر است ، اماشمار متوسط اعضاي هر خانواده مسلمان در اين كشور 8.1 است .
فرانسه زماني به كثرت كليسا ها شهرت داشت، اما امروزه شمار مساجـــد فرانسه ،بيشتر از تعداد كليساهاست. هم اكنون 30 درصد كودكان وجوانان زير بيست سال در فرانسه مسلمـان هستند واين آمار در شهر هاي بزرگي مانند پاريس، نيس، ومارسي 45 درصد كودكان وجوانان زير بيست سال را شامل مي شود.
نتيجه اينكه تا سال 2025 از هر پنج فرانسوي يك نفر مسلمان خواهـــــــــد بود وآمار رشد جمعيت اگر به همين منوال ادامه يابد به يك كشور اسلامي تبديل خواهد شد .
برخي سازمان هاي مسيحي مي گويند، نوادگانشان فرهنگ آنها را نخواهد ديد بلكه آنها در جوامع اسلامي چشم به جهان خواهند گشود . واتيكان نيز رسماً اعلام كرده است كه اينك جــــــمعيت مسلمانان در جهان ، از جمعيت كاتوليك بيشتر شده ودر پنج تا شش سال ديگر ، اسلام بزرگترين دين جهان خواهد بود .
در همين حال ة تحقيقات ‌‍‹‹فرخ صديقي›› ، پژوهشگر پاكستاني مقـــيم اروپا ، نشان مي دهد كه به رغم كنترول جمعيت اروپا ، رشد جمعيت سير صعودي به خود گرفته است . او عـــــلت اين تغيير را اين گونه بيان مي كند. براي نمونه ، جمعيت مسلمانان در انگليس ، سي سال گذشته ،82 هزار نفر بوده كه هم اكنون اين جمعيت دو و نيم ميليون نفر است . در انگليس ، بيش از يك هزار باب مسجد وجــــــود دارد كه بيشتر مساجد در كليسا هاي خريداري شده از مسيحيان تاسيس شده است .
با اينكه نيمي از كودكاني كه هر سال در هلند به دنيا مي آيند ، مسلمانـند وچنانچه اين روند ادامه يابد ، نيمي از جمعيت هلند را در پانزده سال آينده مسلمانان تشكيل خواهند داد.
در همين حال ، جمعيت مسلمانان روسيه 23 ميليون نفر اسـت و40 درصد نيروهاي ارتش اين كشور را در چند سال آينده مسلمانان تشكيل خواهند داد.
در آلمان هم به تازگي دولت اعلام كرده است كه ديگر كنــترول كاهش جمعيت اين كشور ممكن نسيت وشايد اين كشور تا سال 2050 به يك كشور مسلمان تبديل شود. دولــــــت آلمان بر اين باور است كه جمعيت 5.2 ميليوني مسلمانان اروپا در بيست سال آينده به دو برابر افزايش خواهد يافت .
در اين باره ، اتحاديه اروپا هشـــــدار داده اســــت كـــه تا سال 2025 تعداد متولدين سالانه كشور هاي اروپا را كودكان مسلمان تشكيل خواهند داد.
البـته اين وضعيت در آمريكا نيز هـــــــست' جمعيت مسلمانان آمريكا در سال 1970 يكصد هزار نفر بود، اما در سال 2008 به 9 ميليون نفر رسيده اســــت ، رشد جمعيت مسيحيان در آمريكا 1.6 درصد است كه البته مجموع آمار رشد مسيحيان به دليل مهاجرت گستـــرده اتباع كـــشور هاي آمـــــريكايي لاتين 2.11 درصد مي رسد واين آماررشد حداقل رشد ضروري براي حفظ يك تمدن به شمار ميرود.
اين آمار حكايت از آن دارد كه تا چند دهه آيــــــــــنده به دليل برهم خوردن تركيب جمعيتي دركشورهاي غربي ، وضعيت ويژه اي در ترتيبات سياسي امنيتي جـهان شكل خواهد گرفت كه مي تواندبراي كشور هاي اسلامي وبه ويژه ايران فرصتي ايده آل يا تهيديدي جـــــــدي باشد والبته هريك ازاين دوحالت نيازمنـــــد برنامه ريــزي واقع گرانه است


the greatest men of the world
The 100 greatest men in the world

قوله تعالي

(وَإِنَّكَ لَعَلَى? خُلُقٍ عَظِيمٍ?)

(و يقيناً تو بر بلنداي سجاياي اخلاق ومقامي عظيمي قرار داري)
قرآن سوره قلم ايه (4)

دوستان عزيز يک دانشمند آمريکايي بنام Michael H. Hart.يک جدول 100 نفري را بنام بهترين و فعالترين مردان دنيا ساخته است اگرگفتيد اولين نفر کيست؟ بايد بگويم که خوشبختانه اولين نفر حضرت محمد صلي الله عليه و آله وسلم است.

اگر دوست داريد اين جدول را به بينيد بالاي  ادرس زير کليک کنيد اين جدول را به بينيد

Religious Affiliation of History's 100 Most
Influential People


A Ranking of the Most Influential
 Persons in History

Updated for the Nineties

by Michael H. Hart


congertulation to all muslims

 


بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين والصلوة والسلام علي خاتم

النبين


روز ميلاد مسعود بزرگ اسلام از روز هاي پر ميمنت در

تاريخ عالم بشريت است. در اين روز فرخنده حضرت

محمد (ص) به منظور نجات عالم بشريت از ضلالت و

گمراهي چشم به جهان گشوده است. و مطابق احکام

خداوندي رسالت خويشرا به امانت کامل و شايسته به

فرجام رساند. بناءً تيم مديريت ميلاد با سعادت سرور

کائنات حضرت محمد (ص) را به تمام مسلمين جهان و

شما خوبان هميشه گي تبريک عرض ميدارد و از

خداوند استدعا ميدارد که ما را هميشه به تعاليم نبي

کريم (ص) استوار داشته و به فضيلت اين روز مبارک به

مردم رنجديده افغانستان صلح عادلانه نصيب گرداند.



مساجدي تاريخي در کشور عربستان از زماني پيامبر اکرم تا بحال

 


مدينه منوره

‏ مدينه، هجرتگاه پيامبرصلى الله عليه وآله مركز تأسيس حكومت اسلامى و نام‏آورترين شهرهاى اسلامى پس از مكه معظمه است. اين شهر در پانصد كيلومترى شمال شرقى مكه قرار گرفته، و ارتفاع آن از سطح دريا 916 متر است. نام پيشين آن «يثرب» بوده و برخى تاريخ نگاران عقيده دارند كه حدود قرن دوم پيش از ميلاد مسيح، مردمى از نژاد مصر قديم اين شهر را در دست داشته‏اند. شهرت اين شهر به خاطر هجرت پيامبر بدان جاست. آن حضرت در سال 622 م.كه مصادف با ماه ربيع الأول بود، به اين شهر درآمد و اين هجرت مبدأ تاريخ مسلمانان گشت ليكن آغاز سال هجرى را از ماه محرم گرفتند. در قرآن و سنت پيغمبر و عرف مسلمانان، مردم شهر مدينه «انصار» و مسلمانان مكه «مهاجران» لقب گرفتند.

رسول خدصلى الله عليه وآله در ماه‏هاى نخستين هجرت، ميان دو گروه مهاجر و انصار عقد و پيمان برادرى بست و پيمان نامه مدينه، كه بايد آن را كاملترين و جامع‏ترين اعلاميه حقوق بشر خواند، در اين شهر و به فاصله كمتر از يك سال از هجرت نوشته شد و پس از آن مدينه مركز حكومت اسلامى گرديد.


دل مومن به ذلت آشنـا نيست **به داغ نااميـدي مبتــــــلا نيست

نمي ترسد زطوفـان حــــــوادث **چوداند ناخدايش، جز الله نيست


اسم ولقب:

ايشان،عمر بن خطاب بن نفيل بن عبد العزي مي باشد، نسب ايشان با رسول خدا صلي الله عليه وسلم در کعب بن لوئ به هم مي رسد.

کنيت: ابو حفص که روز جنگ بدر رسول اکرم صلي الله عليه وسلم ايشان را مسمي کردند.

لقب: فاروق (جدا کننده حق از باطل) اين لقب توسط نبي کريم صلي الله عليه وسلم در روز اسلام آوردن سيدنا عمر به ايشان داده شد،زيرا خداوند به وسيله او اسلام را عزيز وقوي ساخت و او حق را از باطل جدا کرد.

ويژه گي ها،ومحيط رشد ونموي عمر رضي الله عنه:

عمر فاروق رضي الله عنه در مرکز ديني عرب،يعني: مکه معظمه در خانه که به قوت ورشادت معروف بود به دنيا آمد ورشد يافت،در جاهليت براي رفع مشکلات ونزاع هاي موجوده ميان قبايل عرب در رأس هيأت ها براي ميانجيگري انتخاب مي شد،از نظر جسمي شخصي بلند بالا،تنومند،نيکو صورت وقوي بود.

مسلمانان از دست ايشان در عهد جاهليت به خصوص سالهاي اوج دعوت مرارت ها ديدند.

چگونه اسلام آورد؟

بنا به اختلاف روايات ايشان در سالروز بعثت سي سال داشت،در سال ششم بعثت ايمان آورد،از بدو مفتخر شدن به اسلام سخت گيري او از سر مسلمنان برداشته وبر سر کفار فرود آمد.

پيش از ايشان 39 نفر از اصحاب اسلام آورده بودند که با اسلام آوردن عمر فاروق رضي الله عنه تعداد مسلمانان به چهل نفر رسيد.

رسول اکرم صلي الله عليه وسلم دعا کرد. خداوند هم دعايش را مستجاب نمود،دعاي پيامبر اين بود:« اللَّهُمَّ أَعِزَّ الْإِسْلَامَ بِأَحَبِّ هَذَيْنِ الرَّجُلَيْنِ إِلَيْكَ بِأَبِي جَهْلٍ أَوْ بِعُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ» "بار خدايا! اسلام را به هر يک از اين دو نفري که نزد تو محبوب است عزت بده،ابي جهل يا عمر بن خطاب" که خداوند دعاي پيامبرش را پذيرفت ودومي را بر گزيد،که: اسلام آوردن عمر نشانه محبوبيت وکرامت او در پيشگاه خداوند است.

مصاحبت با رسول اکرم صلي الله عليه وسلم:

همصحبتي وهمراهي با رسول اکرم صلي الله عليه وسلم چنان در ايشان اثر کرد که از او مؤمن مثالي ومتعهد به پروردگار،مطيع وفرمانبردار پيامبر،مخالف سرسخت دشمنان اسلام ساخت.در تمام غزوات وجنگ ها با رسول خدا صلي الله عليه وسلم حضور داشت،رسول اکرم صلي الله عليه وسلم از او با جملات در بار وگهربار خود تقدير کرده او را تحسين مي نمودند،به اين حديث شريف توجه کنيد:« إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى لِسَانِ عُمَرَ وَقَلْبِهِ» " همانا خداوند حق را در زبان عمر جاري ودر قلب او نهاده است ".

سيدنا عمر با تدبير وشجاع،سياست مدار ومدبر ومشاوري امين بود وبنا به حکمت الهي در چند مورد  تحريم شراب،عدم قبول فديه،وموضوع حجاب از آن جمله است،او از سلسله جونان عهد رسالت بود وهمانند ساير اصحاب جليل القدر رسول اکرم صلي الله عليه وسلم در دامن رسالت به نيکوترين وجه تربيه گرديد. سالها همراهي با منجي عالم بشريت از او عمري ساخت که با همه شهامت،شجاعت و ... نتوانست رحلت جانسوزختم الأنبياء،نبي معصوم ورحمت جهانيان را تحمل کند،او از شدت الم ودرد فقدان رسول اکرم صلي الله عليه وسلم مي گفت:" رسول اکرم صلي الله عليه وسلم از دنيا نرفته بلکه دوباره به ميان مردم باز مي گردد ومي گفت: هر کس بگويد: رسول اکرم از دنيا رفته است گردنش را با شمشير مي زنم".

ايشان همان طور که با مشرکان سخت گير ودشمن بود با منافقان مزور ورياکار نيز چنان تعاملي داشت،هر گاه مي ديدند کسي با حرکت ويا سخن خود قصد اهانت به پيامبر اسلام را دارد مي گفت: اي رسول خدا بگذاريد گردن اين منافق را بزنم...

رسول انسانيت سيدنا عمر رضي الله عنه را در شمار جمع ديگري از اصحابش به بهشت بشارت مي دهد،همين او را کافي است که رسول اکرم صلي الله عليه وسلم در حالي که از ايشان راضي بود از دنيا رفتند.

نقش عمر فاروق رضي الله عنه در زمان خلافت ابي بکر صديق:

عمر رضي الله عنه به عنوان وزيري امين وصادق،همکاري خير خواه وياري مددکار براي حضرت ابو بکر صديق به حساب مي رفت.

نقش ايشان هنگام اختلاف اصحاب در سقيفه بني ساعده مهم وراهگشا بود،اقدام وي را بايد الهامي الهي دانست که در آن شرايط سخت دست به بيعت با ابوبکر رضي الله عنه پيش نمود وبه تعقيب ايشان،اولاً انصار وسپس مهاجرين براي انجام مراسم بيعت اقدام کردند.

آنان در آن شرايط خطير ابوبکر صديق را مناسب ترين گزينه به خلافت رسول خدا تشخيص دادند وخليفه کردن رسول خدا ابوبکر صديق را در نماز سند شاخصه براي تصدي خلافت راشده ايشان دانستند.

عمر رضي الله عنه همان طور که در زمان رسول اکرم صلي الله عليه وسلم سخت گير وشديد بود در زمان حضرت ابوبکر هم رويه اش چنين بود،البته حلم وبردباري وگذشت وعفو ابي بکر ايجاب مي کرد تا در کنارش وزيري سخت گير باشد،در ساختار دولت اسلامي پس از رسول اکرم صلي الله عليه وسلم حلم،صبر وشکيبايي خليفه وهيبت وشدت وقوت وزير او ،باهم در آميخت وآن ساختار مستحکم را ساخت.

در مسند خلافت:

بعد از در گذشت جانشين رسول خدا صلي الله عليه وسلم بنابر وصيت ايشان،وتأييد شورا واخذ بيعت از کافه مردم،عمر فاروق به عنوان « امير المؤمنين» زمام خلافت را بدست گرفت،ايشان در شرايطي جانشين رسول خدا گرديد که مسلمانان با فارسيان وروميان در حال جنگ بودند؛شهرها يکي پي ديگري فتح مي شد،بلاد مفتوحه نيازمند کار گزاران خدا ترس،امين،صادق وبا درايتي بود که بايد،در جاي پاي خليفه پا مي گذاشتند وسياست عادلانه که متأثر از تعاليم اسلامي بود را به تبع از امير المؤمنين پي گرفته وبکار مي بستند،عرب  هاي مسلمان وفاتح در برابر سيل مال ومنال وغنايم قرار گرفتند،اين خطر احساس مي شد که مبادا مجاهدان فريفته دنيا شوند ومحبت دنيا وشريني هاي آن،آنها را از ميدان جهاد ورزم به سرير رفاه وآسايش بکشاند،بدين لحاظ حضرت عمر رضي الله عنه بهترين تدبيرها وبرنامه ريزي ها را طرح کرد،ودر دوران خلافت راشده اش بزرگترين خدمات را در تاريخ مسلمانان بنام خود ثبت نمود.

کارهاي نيمه تمام جهادي زمان خليفه اول توسط خليفه دوم رضي الله عنه در جنگ با فارسيان،روميان،مصر وشام و... بپايان رسيد.

ساختار دولت اسلامي منظم،ديوان ها مرتب،حقوق ومستمري براي اصحاب کارکنان دولت اسلامي وازواج مطهرات واهل بيت تعيين،وبا بهترين وجه واتخاذ سياست درست خراج بر اراضي مفتوحه وضع وبراي عرصه هاي مختلف دولت اسلامي قوانين ومقررات ساخته شد،با شهروندان بلاد مفتوحه بر اساس رأفت اسلامي ،عدل وتسامح رفتار مي شد،مسيحي،يهودي ودر مجموع پيروان کتابهاي آسماني آزادانه حق داشتند مراسم عبادي خود را بجاي آورند،ايشان در طول زمان خلافت راشده اش کارهاي انجام داده که تاريخ نظير آن را کمتر سراغ دارد!
 





:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 6 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: